vrijdag 17 januari 2014

prentje en de nacht

'Neem je nu een keertje je Vriendenboekje mee naar huis?', vraag ik Zoon. 'Ik ben inmiddels wel benieuwd wie er allemaal in geschreven hebben.' 
Vandaag komt hij trots aanrennen met zijn boekje. 'Ik heb er zelf ook ingeschreven', zegt hij blij.
'Ik ben toch mijn eigen vriend? 
Waarom zou ik geen vriend zijn van mezelf?'

Ik had het me nog zo voor genomen. Ik ging dit jaar geen illustratieboeken meer kopen.
Maar ja.
Toen zag ik dit geweldige boek voorbijkomen van de geweldige Franse illustrator Julia Wauters en was ik verkocht (leve Pinterest, schatkamer voor illustratielovers).

Ik vind Wauters' stijl geweldig. Niet te zoetsappig en kinderlijk, maar fantastisch qua techniek en kleurgebruik. Van mysterieus donker tot uitgelaten fel. Elke afbeelding kent een aantal schutbladen, waardoor het beeld stukje voor beetje onthuld wordt. Hoe geweldig is dat?

Zucht. Soms komt er nu eenmaal iets langs dat zo leuk is, dat 't het waard is om je principes overboord te gooien.
Vriendendienst voor mezelf.

6 opmerkingen:

  1. Je hebt helemaal gelijk, Principes zijn er om overboord te gooien. Zeker voor zoiets moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Door de onderste prent te zien heb ik plots een idee voor mijn les morgenvroeg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zoon van jou zegt vaak hele mooie rake dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wijze zoon :) En prachtig boek heb je weer gevonden.

    Liefs,
    Rosalie

    P.s. haha ja hoor, heb het compliment overgebracht ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja..het is natuurlijk ook wel een ontzettend stom voornemen. Eigenlijk het stomste voornemen dat ik tot nu toe heb gehoord. Voor je het weet heb je een groot verlanglijstje en moet je alles in 2015 alsnog aanschaffen :)

    BeantwoordenVerwijderen