woensdag 8 januari 2014

prentje en de kaarten

Tja, die grijze januarimaand. Werd een beetje opgevrolijkt door de geweldige geboorteaankondiging van James, de zoon van Kim Welling en haar partner. Zo'n poster, ontworpen door Kim's vriendin Sue Doeksen, is toch een cadeau op je deurmat?
Dan heb je toch wel even een fancy start in het leven, als dit je geboortekaartje is. Niet alleen de vorm is anders dan anders, ook de boodschap is prachtig. Een ode aan de verbeeldingskracht.

Kim was mijn 'juf' tijdens de cursussen Illustratie en Illustratie & Digitaal die ik bij het Utrechts Centrum voor de Kunsten volgde. Ik schilderde de Haas bij haar, en Kim liet via een drukkerij in Engeland onze ontwerpen afdrukken als 'echte' kaarten.
Gisteren ontving ik ook de gedrukte vorm van het nieuwjaarskaartje dat ik voor de tweede maal voor mijn werk mocht ontwerpen. En terwijl ik mijn overvolle kaartenrek opnieuw inruimde, liet ik wat plekken open. Hoe geweldig moet het zijn als ik die zou kunnen opvullen met mijn ontwerpen? Want een eigen kaartenlijn is nog steeds wel een wens.

Zo zie je maar, een een ode aan de verbeeldingskracht kunnen we goed gebruiken in de grijze maand januari.
En wat kleur.

6 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je eigen kaartenlijn werkelijkheid wordt! Mijn wens voor nu is zo'n kaartenrek, ik zag ze bij de Hema hangen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga ervoor, dat moet kunnen !! Succes !! Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige geboortekaart! En ook de andere kaarten vind ik erg mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een eigen kaartenlijn, ik zie het veel voorbij komen, het lijkt een trend. In jouw geval kijk ik er naar uit.
    Haas is fantastisch. Ik wens je veel inspiratie en tijd om je creativiteit de vrije loop te laten, heerlijk!
    Op mijn geboortekaartje staat de regel 'we hopen dat ze opgroeit in een kernwapen vrij Nederland'
    Dat was kennelijk het belangrijkste wat ze mij mee wilden geven.. niets over tien vingertjes en teentjes, liefde of geluk. Waren vast gekke tijden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dare to live your dream :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen