zondag 22 september 2013

prentje en de spullen, deel 2

Ik schreef er al eerder over; ik heb een extra baan tegenwoordig met het verkopen van spullen op Marktplaats.
Ik heb zoveel dingen dat het huis is dichtgeslibt. 'Gepassioneerd onthechten', noemt mijn collega dat zo mooi.
Het loslaten van dingen waar je ooit van hebt gehouden, of misschien nog steeds doet.

Mooi om te zien hoe er een spoor valt te trekken langs verschillende creatieve projecten die ik heb uitgevoerd.
Zo staat nu mijn naaimachine op Marktplaats, en een heleboel kekke lapjes. Ik heb het niet in me, dat werken op de naaimachine. Veel gedoe wel, lapjes op MP zetten. Strijken, meten, wegen: de zondag is voorbij voor je er erg in hebt.

Vandaag was het de beurt aan de poppenhuismeubeltjes. Weet u het nog? De fotoseries die ik maakte met de vintage Fisher Price clowns? In mijn enthousiasme heb ik zoveel poppenhuismeubels verzameld, dat ik een poppenhuisappartementencomplex kan meubileren. En omdat ik vermoed dat ik voorlopig geen tijd heb voor dit soort leuke, maar ook tijdrovende projecten, gingen de meubels vandaag op Marktplaats. Binnenkort volgen de houten poppetjes, ik maakte al een start met de dieren.

Vaak erger ik me aan de slechte kwaliteit foto's van veel producten op MP. Ik wilde het meubilair er goed op zetten, als een soort stillevens. Ik maakte wat setjes, en fotografeerde me drie slagen in de rondte.
En zal je altijd zien hè, nu probeer ik ze te plaatsen op de grootste verkoopsite, en hapert het systeem steeds bij ... jawel, de foto's.

Nou ja, zet ik ze toch nog maar een keer op mijn blog.
Als een soort afscheid.

Gepassioneerd onthecht.

9 opmerkingen:

  1. Ik ben natuurlijk meteen marktplaats ingedoken toen ik las dat je ook stofjes weg doet. Zou ik de appeltjes, huisjes en de roodkapje stofjes over kunnen nemen? Alleen die witte roodkapje-stof van 133 bij 51 cm niet. Ik hoor graag of je ze nog hebt! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Carolien, iemand was je net voor :-(. Als dat niet doorgaat, laat ik het je meteen weten, ok?

      Verwijderen
    2. O jammer, anders hoor ik het wel!

      Verwijderen
  2. Heel moedig van je, ik zou een voorbeeld aan je moeten nemen maar zo ver ben ik nog niet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pfff Waar kan ik je vinden op Marktplaats?? Ben toch wel even heel benieuwd nu...

    Groetjes Elise

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Worden we allemaal hebberig van, van zo`n bericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige fotoś! maar ik ga je niet zoeken met zijn zwak voor poppenhuis meubeltjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooooow Ik wil de poppenhuismeubeltjes... Ik heb een jarige in oktober... Zit deze week in Utrecht dus kan evt wat afspreken om op te halen!

    BeantwoordenVerwijderen