dinsdag 10 juli 2012

prentje en de tijger

Heel soms zou ik willen dat ik in het onderwijs werkzaam was. Maar dan zonder kinderen in de klas. 
Die gedachte komt vooral bij me op als ik Zoon in de zomervakantie af moet zetten bij de buitenschoolse opvang, omdat Man en ik allebei moeten werken. Normaal heb ik geen problemen met het combineren van kind en baan, maar tijdens de vakantie voel ik me toch schuldig.
Terwijl ik weet dat hij het hartstikke leuk heeft met zijn vriendjes.

Ik heb nu eenmaal geen zes weken vrij. Sterker nog, ik heb deze zomervakantie maar twee weken vrij, omdat ik de rest van mijn vrije dagen heb gebruikt om de studiedagen van de leerkrachten op te vangen. En dus moet Zoon een paar keer naar de BSO, waar hij het heel leuk heeft, maar die gedachte wil maar niet landen.

Vandaag nam ik een tijger mee terug naar huis. Trots liet hij me zijn sportdiploma zien. Hij had een prima dag gehad.

In plaats van een aap op mijn schouder zit er nu een tijger op mijn bank.
Dat voelt toch beter.

5 opmerkingen:

  1. Tja, dat schuldgevoel. Daar heb ik ook wel last van. Ook al hoeven mijn kids maar 2 weken naar de bso en hebben ze straks een maand vrij. Maar deze week moeten ze wel 3 dagen i.p.v. de normale 2. En dat vind ik dan best wel weer veel ook al vinden ze het redelijk leuk. Julian was niet boven en kon dus niet mee met de sportdag maar hij kon met Sten spelen en dus had hij ook een leuke dag.

    Nee, dan ben ik nu wel jaloers op de buurvrouw want die is 6 weken vrij. Maar ze bracht de kids vandaag wel vrijwillig naar Koko voor de sportdag. Geen last van een schuldgevoel dus.

    Nou geniet maar van je tijger. De kinderen stonden er voor in de rij (behalve die 3 van mij)

    Alvast een fijne vakantie.

    Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt een prachtige tijger! En helaas, ook hier het schuldgevoel... Ze hebben het er heel leuk hoor, maar poeh, wat een lange dagen. En je ziet ook hoe het anders kan hè, bij kindjes die wel thuis kunnen zijn. Ik troost me met de gedachte dat ze soms niet eens mee naar huis willen als ik ze kom halen, omdat ze nog net niet helemaal zijn uitgespeeld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat 'n mooie tijger heb je. :) Ik ben wel zeven weken vrij. Maar werd wel bijna ontslagen afgelopen schooljaar. Gelukkig viel het kabinet net op tijd. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben altijd thuis en voel me in de vakantie juist schuldig dat andere kinderen zo veel leuks doen! Met drie stippen is het niet vol te houden om iedere dag weer ergens naartoe te gaan en 'leuk' te doen. Hier zouden de kinderen er een moord voor doen om naar de BSO te mogen!! Zo zie je maar weer....niets om je schuldig over te voelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Juist goed gedaan! Mijn zoon ziet het als vakantiekamp en is som erg boos dat-ie op de vrijdag niet mag (gaat anders twee dagen). Hij leert er veel van, kan nu ook lief spelen met kinderen die jonger zijn. Heb hem zelfs lief een babytje over het hoofdje zien aaien. Hij is soms onhandig maar leerde er zelf voetballen! Kan hij mooi mij de regels uitleggen. :)

    BeantwoordenVerwijderen