zaterdag 14 april 2012

prentje en Dordtyard

'Heb jij wel eens van Dordtyard gehoord', whatsappte ik gisteren naar haar. Ik was de Volkskrant aan het lezen en daar stond een groot artikel over deze tentoonstelling in een oude scheepswerf. 'Daar gaan we morgen naartoe!' whatsappte ze terug. 'Ik ben jaloers!', schreef ik. 'Dan ga je toch mee?', antwoordde ze.
Zo gaat dat met haar.

En zo waren Zoon en ik vandaag ik Dordrecht. Zoon maakte kennis met hem, en die twee vermaakten zich prima samen.
Dordtyard is eigenlijk een kunstwerkplaats, met een tentoonstellingsruimte waar de expositie 'Kunst Werkt' wordt gehouden. Vandaag was de opening. Wat een aanrader. Niet alleen de industriële, rauwe omgeving is geweldig, maar de tentoongestelde installaties en kunstwerken, met als overkoepelend thema 'beweging, verandering en werking' zijn een bezoek meer dan waard.

'Meestal vind ik musea stom, maar dit vond ik heel leuk', zei Zoon toen we weer thuis waren.
Kunt u nagaan.

8 opmerkingen:

  1. Ik zag het ook bij Judith, jaloersmakend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haaaa
    grappig hoe jij er toch weer andere dingen uitpikt dan ik. Wat was het super, ik geniet nog na!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hm klinkt wel interessant! Wij waren vandaag in de pont in Tilburg ivm museum weekend. Ik vind het een heel mooi museum (moderne kunstjes enzo) maar een 3-jarige is toch minder enthousiast..... Maar dit is dan misschien wel weer leuk! (gewoon blijven proberen toch?)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het was gezellig groeten aan sten en kijk is op mijn blog groeten jens

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, leuk om alle twee de blogs erover te lezen. Net weer wat anders :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er leuk uit! Wat fijn dat Zoon het ook tof vond, straks wordt hij nog een liefhebber! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er goed uit daar in Dordrecht zeg! En nog even over je bericht van vrijdag.... ik heb hetzelfde als jij. Spelen is leuk hè? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dank je wel voor het delen. Aangezien het niet om de hoek licht blijft het bij deze prachtige foto's

    BeantwoordenVerwijderen