zondag 14 augustus 2011

prentje en Texel

Als wij op vakantie in ons huisje zijn, gaan we altijd een dagje naar Texel. We parkeren de auto in de haven, stappen op de boot en huren fietsen als we op het eiland zijn.

Ik hou van eilanden, ik zou zo kunnen wonen op Texel. Eigenlijk vind ik Schiermonnikoog en Vlieland nog leuker, maar ik kan niet ergens wonen waar geen Hema is. Dus.

Onze eerste stop is altijd Den Burg. En, als we niet uitkijken, is dat ook meteen onze laatste stop, want o, wat is Den Burg leuk. Vorig jaar kocht ik er mijn knalroze Rice-mat (niet zo'n handige aankoop als je een dag op een eiland gaat fietsen maar who cares). Dit jaar vond ik in de Wereldwinkel (die steeds hipper wordt) het ultieme prentjes-kussen. Gehaakte uilen in felle kleuren- do I need to say more?

Omdat we dit jaar zowaar nog tijd overhadden, fietsten we door naar De Koog. Mijn hemel, De Koog bleek het Chersonissos van Texel te zijn. We fietsten maar weer snel verder.

We kwamen uit op een strandafslag, met lieve strandhuisjes en een leuke strandtent. Tevreden nestelden we ons op het terras met een biertje (en een Fristi). Tot er een ongelofelijke zwarte lucht aankwam. Binnen no time was het hele strand leeg. We aten wat binnen, en toen we weer buiten stonden, was het weer droog.

Rustig fietsten we weer terug. We gooiden de fietssleutel door de brievenbus van de fietsverhuur, en stapten weer op de boot.

Onze vakantie in de vakantie.

7 opmerkingen:

  1. OOh ik ben ook zo gek op de eilanden.
    Vooral Schiermonnikoog vind ik geweldig.
    Wat een mooi kussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op Texel kan je de ´lelijke´ plekken prima vermijden en dan blijft er nog genoeg moois over!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, de Hema is het minimale voorzieningenniveau voor een woonplaats. Helemaal mee eens.
    ♥Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, geweldig! Jij bent de trotse eigenaar van een ricemat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heb je blog net ontdekt: leuk, leuk!! Ik ga je volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk blog! Het ziet er gezellig uit op Texel... Ben er zelf nog nooit geweest maar ga ik zeker nog een keer doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt heerlijk! En ik begrijp je helemaal, zonder Hema is het natuurlijk helemaal niks.... (hoewel je online ook prima kunt Hema-shoppen)

    BeantwoordenVerwijderen