zaterdag 27 augustus 2011

prentje en het circuspaardje

Rommelmarktcursus, les 3. Die is er niet. Ga gewoon en koop waar u blij van wordt.

In mijn geval dit houten circuspaardje, of draaimolenpaardje, wat u wilt. Ik zit in mijn circusperiode. Ik heb mezelf zelf getrakteerd op de houten circusfiguurtjes van mijn favoriete Zweedse ontwerper Ingela P Arrhenius. Die waren wel iets duurder dan al mijn rommelmarktvondsten, maar ik wilde ze al heel lang. En toen ik zag dat er nog 1 webwinkel was die ze aanbood, had ik ze besteld voor ik 'circus' kon zeggen.

Wat ik heb met het circus? Ik weet het niet. Mijn moeder zei vroeger dat ze met het circus mee wilde. Dat was voordat wij er waren, hoop ik. Maar misschien ook wel niet. Even ontsnappen aan de sleur van alledag. Showtime. Elke week een andere stad. Andere kleuren, andere sfeer. En je eigen huisje neem je gewoon mee.
Mijn collega wees me er overigens van de week op dat er een soort tegenstelling zat in mijn eerste blogtekst over de rommelmarkten. Ik hou van compact wonen, gaf ik aan, maar ook van verzamelingen. En daar heb je ruimte voor nodig.

Nou, waarde collega, die prop ik dus allemaal in dat compacte huisje.

Zit het hele leven niet vol tegenstellingen? En willen we soms niet allemaal even met het circus mee?

4 opmerkingen:

  1. Kwestie van goed pakken, dus ... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan was je waarschijnlijk ook gevallen voor het vintage blikken trommeltje in de vorm van een circustent dat ik gisteren tegenkwam( maar heb laten staan....)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuk, al die 'crushes' van je! Ik ben weer terug van piratenkamp, en weer alive and kicking. En een mens kan inderdaad zonder fohn!
    ♥Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat scoor jij prachtige vangsten.

    BeantwoordenVerwijderen