zondag 3 oktober 2010

prentje en het junkfood


Van de grafisch vormgever uit Arnhem had ik gehoord dat er op de eerste zondag van de maand een leuke markt was in Amsterdam, de Sunday Market. En dus ging ik opnieuw naar Amsterdam, dit keer naar het terrein van de Westergasfabriek. Zoon had niet zoveel zin, maar omdat het tijd werd voor een familie-uitje, moest ik hem toch zien mee te krijgen.

'Dan gaan we ook naar de McDonalds.' 'Maar ik heb alle speeltjes al die ze nu hebben.' (Ok, dit is erg, ik weet het). 'Dan gaan we naar de Burger King.' (Dit is nog erger, dat weet ik ook).

 Om half 12 kwamen we aan op station Utrecht. Daar zit een Burger King.

'Mam, zullen we nu gaan?' 'Nee joh, het is nog een beetje vroeg voor patatjes'.

12 uur, aankomst Amsterdam CS.

"Mama, nu kan het wel, toch?' 'OK, schat, we gaan op zoek naar een Burger King. Het station wordt verbouwd, laten we buiten maar gaan zoeken.' 

Normaal struikel je erover, nu nergens te vinden natuurlijk. Voor de zekerheid nog even de Mac gecheckt. Zoon zag het doosje en beende gelijk naar buiten. Batman. Heeft ie alles al van (ja, erg, ik weet het).

'Lieverd, laten we dan alvast een croissantje bij Albert Heijn kopen, dan heb je in ieder geval iets binnen.' 'Gaan we dan later op zoek naar een Burger King?' 'Ja schat.'

Nu komt het leuke gedeelte: de Sunday Market waar het allemaal mee begon en die iets verder lopen was dan ingeschat. Vooral met een zeurende zesjarige aan je arm. Wat hadden ze leuke spullen! En wat was het zonnetje fijn. Met een nieuw tafelkleed onder mijn arm (exit Kitch Kitchen) knapte mijn humeur aardig op. Zoon speelde lekker in de speeltuin tussen alle correct geklede Amsterdamse kindjes en alles leek goed, fijn, mooi. Zo moest de zondagmiddag zijn.

'Mam, nu gaan we weer op zoek naar een Burger King, toch? Ja hoor, mop, dat had mama beloofd hè.'
Hele damrak af. Wat een treurnis. Overal Mac, nergens BK.

Nu komt er nog 1 leuk deel: een bezoekje aan de Openbare Bibliotheek Amsterdam. Op zich al een attractie, nu nog mooier met een overzicht van de inzendingen voor de ontwerpwedstrijd van de HEMA.

'Liefje, zullen we maar naar de Burger King op Utrecht CS gaan?' He, jammer dat we net de trein missen. Ja mama is ook een beetje moe nu.

Utrecht CS.

'Een kindermenu graag', zegt Zoon netjes tegen het meisje achter de toonbank. 'Dat is goed knul, maar ik moet er wel even bij zeggen dat de speeltjes op zijn.' 


Met een brullende Zoon dwars door Hoog Catharijne. Dan toch maar naar de McDonalds.

Tergend langzaam zakken de rolluiken van de vervloekte fastfoodketen in HC. Ach, de trein hebben we nu toch gemist. Dan maar weer naar buiten. 

De Mac naast de Bijenkorf is gelukkig nog open.

'Een Happy Meal graag', zegt Zoon opgewekt. 

'He kijk mam, ze hebben de oude doosjes, maar wel met een nieuw speeltje. Deze heb ik nog niet'.

'Mam? Waarom zeg je niks meer?'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten