maandag 25 oktober 2010

prentje en de herfstvakantie

Het was een lange herfstvakantie. Letterlijk ook. Zoon had de dag voor en de dag na de oorspronkelijke herfstvakantie ook nog vrij in verband met studiedagen van de juffen en meesters. Jenaplan he, die studeren wat af.
Omdat Zoon ab-so-luut niet naar de NSO wilde en ik een slappe hap-moeder ben, moesten we het mannetje omstebeurt vermaken. Man maandag en dinsdag, ik de rest van de week. Helaas ben ik geen moeder die urenlang met Zoon op de grond ligt om de Eiffeltoren na te bouwen van Lego, dus gingen we er vooral op uit. Noem het, en ik ben er geweest. Museum? Zuiderzeemuseum. Bioscoop? De verschrikkelijke ikke. Weekendje weg? Maastricht gecombineerd met Thomas de Stoomlocomotief in Simpelveld.
Omdat ik me inmiddels wel herfstvakantie-expert kan noemen en uw kinderen wellicht nog vrij zijn, krijgt u van mij ongevraagd De Herfstvakantietip. Komt ie: de Gouden Boekjes-tentoonstelling in Kasteel Groeneveld in Baarn. Vijf boekjes zijn 'open gevallen' waaruit verschillende hoofdstukken zijn nagebouwd. Met veel liefde en oog voor details. Bezoek ook de Frankrijk-tentoonstelling in het kasteel. Ik was helemaal in mijn element, en Zoon ook, gelukkig.
Maar toen hadden we nog acht dagen vakantie te gaan.

Ik kan niet wachten tot het kerstvakantie is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten