donderdag 26 augustus 2010

prentje en Alice

Ik hou van Alice in Wonderland. Dus was ik helemaal gelukkig toen ik op de 'kleedjesmarkt' afgelopen zomervakantie een Alice-boek aantrof. 'Met acht gekleurde illustraties', stond er trots op de voorkant. De pagina's waren vergeeld en het boek lag half uit elkaar; toch kon ik het niet laten liggen. Nu kun je je ook niet zo'n buil vallen voor 50 cent.

Dus verruilde het boekje van eigenaar. Mijn schoonouders kwamen langs in het huisje, en ik liet ze mijn verworven schatten zien, waaronder Alice. Mijn schoonvader stopte het gelijk in zijn tas. 'Maar ik wilde er nog een foto van maken', protesteerde ik zachtjes. Geen effect.

Vorige week waren mijn schoonouders hier vanwege Zoon's verjaardag. Voor mij hadden ze ook nog een cadeautje. En daar kreeg ik mijn Alice terug, helemaal opnieuw ingebonden. Schoonpapa heeft als hobby boekbinden, en had op zijn vrije avonden mijn boek liefdevol onder handen genomen. Heel blij ben ik met mijn nieuwe oude boekje uit 1953, met maar liefst acht gekleurde illustraties.

Johnny Depp, eat your heart out. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten