zondag 14 maart 2010

prentje en het Textielmuseum

Vanwege de Boekenweek mochten we vandaag gratis met de trein. Je moest alleen het Boekenweekgeschenk bij je hebben, en dan lag de wereld voor je open. Nou ja, Nederland dan. We besloten om niet standaard naar Groningen of Maastricht af te reizen, maar een keer naar Tilburg te gaan.
Ik wilde al een tijdje naar het Textielmuseum, maar het kwam er steeds niet van. Dit was een goede gelegenheid. Gewapend met Joost Zwagerman en mijn compactcameraatje gingen we op pad.

Super was het. Een museum als dit loopt het risico te verstoffen met muffe wandkleden en het favoriete uitje van de plaatselijke plattelandsvrouwenvereniging te worden. Om dit voorkomen, hebben ze aansluiting gezocht met hippe ontwerpers als Kiki van Eijk en Studio Job. Het resultaat: een verrassend leuk museum, met een textiellab met de mooiste machines. Ik word sowieso blij van alles wat met textiel te maken heeft, maar ook Man en Zoon vermaakten zich gelukkig. Man vanwege het monumentale pand, en Zoon vanwege het kinderpakketje dat hij bij de ingang had gekregen, met onder andere een speurtocht, en een borduursetje.

En zo zaten we samen braaf te borduren op de terugweg. Volgens Zoon het leukste dat hij ooit gedaan had. Voordat u zich zorgen gaat maken, dat zegt hij gemiddeld twee keer per dag. En thuis ging hij er weer vol in met de Lego Powerminers.
Om vervolgens Studio Sport te gaan kijken met zijn papa.
Maar misschien blijft er toch iets hangen.

2 opmerkingen:

  1. Oja, daar wilde ik ook nog altijd eens heen! Onthoud ik, voor als Het Kleine Meisje ietsjes groter is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk he, musea met kleine kinderen. Je gaat helemaal opnieuw genieten, je kijkt als het ware op een andere manier. Ik althans. Van een beetje lager..

    BeantwoordenVerwijderen