zaterdag 6 maart 2010

prentje en de paastak

Naast mijn kerstboom-obsessie heb ik ook een paastak-passie. Vandaag gingen we naar een stad hier in de buurt, waar we een bloemenstal vonden met nog ingepakte paastakken. Man en Zoon gingen nog even naar de boekwinkel, en ik voegde me in de rij voor de bloemenkraam. 'Ik wil graag een paastak', zei ik tegen de besnorde verkoper. 'Daar moet ik even mijn mes bijhalen', sprak hij dreigend. Al gauw werd duidelijk waarom. Blijkbaar was ik de eerste paastakkenliefhebber. Een beetje paastakfan weet hoe die jongens eruit zien, met grillige takken dus. En die zaten allemaal in elkaar. Nadat hij er drie losgesneden had (te klein, ook te klein, zeker te klein) had hij er een die aan zijn maatstaven voldeed.

Dit was geen takje meer, dit was meer een complete boom waar ik mee opgezadeld was. Zoon en Man waren natuurlijk nergens te vinden en gelukkig was het ook niet zo druk op zaterdagmiddag half drie in hartje centrum. Ik negeerde alle opmerkingen en gelach en sleurde Man en Zoon uit de winkel, zo hier en daar per ongeluk bijna een oog uitstekend. Nadat we het gevaarte na verschillende pogingen in de auto hadden gekregen, konden we eindelijk naar huis waar het grote decoratiegebeuren kon beginnen. Gelukkig heb ik genoeg versieringen om een heel bos op te tuigen. Hier zijn we dus ook nog maar net begonnen, maar deze foto was qua licht en compositie het mooist.
Zo zijn we dan ook wel weer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten