zondag 7 maart 2010

prentje en de monsters

Al een tijd had ik me voorgenomen om naar het kindermuseum Villa Zebra in Rotterdam te gaan. Vandaag was het daar een perfecte dag voor: Man hielp een collega verhuizen, de zon scheen en Zoon en ik hadden zin in iets leuks. Daarnaast denk ik dat het goed is om kinderen al vroeg mee te nemen naar musea. Maar dan wel naar musea waar ze zelf ook plezier aan beleven.

En wat was het leuk. Tot en met 16 mei is het museum overgenomen door monsters. Dit betekent een monstertentoonstelling (De Monsterfabriek) met veel interactieve elementen. Hier zie je bijvoorbeeld Zoon die met behulp van een pantykousje en balletjes van piepschuim een essentiĆ«le bijdrage levert aan een... ja, wat eigenlijk? Ik geloof dat het een Portugees oorlogsschip moet voorstellen. En wat dat piratendoekje betreft: sinds Zoon die gisteren uit een automaat heeft getrokken, mag die niet meer af. Het is niet eens erg dat ie roze is. Dat u niet denkt dat ik het kortere kapsel van Zoon wil verhullen ofzo.

Maar goed: terug naar de monsters. Zoon was vooral onder de indruk van een klein schilderijtje met een monster met meerdere ogen, dat als inspiratie diende voor een masker, een tekening en een zelfgebouwd monster tijdens een workshop. Zoon is al goed in themadenken. Wat betreft die workshop, die was fijn, ook voor mij. Want ouders waren niet welkom, die moesten zichzelf zien te vermaken. Wat geen straf was met lekkere cappuccino, een stapel kunstboeken en uitzicht op de Maas.

En het leukste monster mocht ik weer lekker mee naar huis nemen.
Die viel meteen in slaap op de achterbank, moe van al deze monsterlijke indrukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten